Måndagsmys



nu kokar äpplena på spisen, suttit hela morgonen på en pall med hinken mellan benen och skalat äpplen. Arthur (kaninen) har hjälpt till att äta äpplerna som faller ner i kastrullen. Han är då en fin smkarare. Knyckte bara äppelbitarna jag skalat.
Nu kokar kaffet och jag inväntar mosandet.
Ska bli spännande och se hur äppelmoset kommer att smaka. Två kassar äpplen blev det att skala.

Men tiden gick fort, hade fint sällskap av mor som tvättade fönsterna och satte in innerfönsterna. När dom kommer in vet man att vi väntar vintern.
Mysigt att vi har en vedspis i köket som kommer att värma oss hela vintern.

Himlen har verkligen öppnat sig idag. Så morgonpromenaden med Melwin har fått väntat lite. Försökte få ut honom när jag plockade äpplen i regnet men han vägrade, Stod bara på trappen och fnyste. Han är då en bekväm karl.
Får väl sätta på honom regnjackan när vi går ut sen så han inte blir så blöt.

Hade en så mysig gårdag, Varit hos svärmor ute i skogen hela söndagen. Vi tog en långpromenad med hundarna sen lagade vi vofflor. Drack kaffe och fikade pratade, sen var det dags att laga middag. Sen blev det kaffemys och slutade söndagen med att titta på Dyngkåt och hur heligt som helst med mia Skäringe. Hon är verkligen en otrolig kvinna. Vilket mod hon har.
Jag vill alltid bära lika mycket krut som hon.

Ikväll ska räkningen betalas. Så nu blir det att vara en del i stockholm denna höst. Ska bli intressant att se hur jag trivs där. Vem vet kanske som fisken i vattnet. Får hoppas på det.
Får bo hos fina jennie med familj. Så det ska bli mysigt, att lära känna släkten lite mer.
Dom har skaffat en vovve också, så då slipper det bli så tomt utan melwin.

Nu ska jag titta till äpplerna på spisen. Sen blir det att ta en promenad med Melwin.


här har vi kung Arthur


blivande äppelmos


Äppelskalarstolen, sedan fönsterputspapper


fönsterputsning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0