Nallen mot bröstkorgen


godkväll nattugglor där ute.
Spenderat kvällen tillsammans med fina ida.
Nu har jag njutet av min kopptee tillsammans med en spännande bok. Den är redan snart slut. När jag väl börjar läsa finner jag inget slut, vill veta allting på en gång.
Hoppas på att musklerna ömmar imorgon efter träningspasset. Verkligen länktat efter att få svettats. Känna sig ett med andetagen och lämna alla tankar någon annanstans. Träning, vilken njutning det ger än.
Lugnet som lägger sig över kroppen efter. Det är precis de här fantastika som träningen ger än, vill jag visa alla.

För ger man sina lungor chansen att visa vilken kapasitet man faktiskt kan utveckla, så kan man omöjligtvis inte vara fast. Det är en underbar drog som jag långifrån kan leva utan. Dom dagarna morgonpromenaden ute blir tillsammans med min Melwin, möter jag dagen helt annorlunda.
Inte samma arlerta och glada Elina.
Men det har varit tung i många perioder att verkligen ta promenaden även fast höfter och knän skriker åt än.
Men jag valde den vägen, att fortsätta att utveckla mitt eget smärtstillande, som kroppen faktiskt helt fantastiskt nog utsändrar själv. Efter träning.

På så sätt går jag runt, i mitt kretslopp. Nu väntar morgondagen på mig. Andetagen är lätta nu. Det var för många dagar sen jag lät mina muskler få arbeta, mer än över en promenad. Jag har saknat det alldelens för mycket.
Hoppas kroppen håller sig på banan denna vinter. För jag vill flosa mig trött tillsammans med aktiva män och kvinnor, gruppträning är något speciellt. Allra helst på vintersol i teneriffa.

Imorgon ska jag koka äppelmos med min mor, Det ska bli mumma när den väl ligger på min frukostgröt.
Nästa vecka är jag lång ledig, jag längtar.



Godnatt mina kära

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0